Monday, December 14, 2015

Dalam Pada Iklim Sebegini Rupa, UMNO Masih Bermimpikan Undi Anak Muda?

Mereka benar-benar dalam kekeliruan yang maha hebat, sehinggakan boleh bermimpi di siang bolong untuk mengaut undi anak muda dalam pemilihan akan datang. Idea gila begini, datang dari Najib Razak yang sentiasa percaya bahawa, dengan segala “kesenangan” yang mereka wujudkan hari ini, anak muda akan memilih UMNO kelak.

Mungkin yang akan tetap memilih UMNO adalah penjilat-penjilat seumpama Farhan Khairuddin dan beberapa kerat lagi yang buta begitu. Tidaklah pelik jika hal itu berlaku. Memang takdir untuk penjilat muntah UMNO, memang begitu semenjak azali lagi. Tidak menghairankan.

Tetapi, UMNO bercita-citakan undi anak muda sekaliannya, seumpama mereka tidak berbuat salah langsung dan lebih teruk seumpamanya cita-cita mereka itu telah mendabik anak-anak muda ini yang bakal menguasai lebih dari separuh peratusan pendaftaran pengundi adalah semuanya bodoh dan tidak tahu berfikir.

Mungkin benar apa yang diungkap oleh Lim Kit Siang, bahawa sesudah Perhimpunan Agung UMNO dua hari lepas, Najib Razak kelihatan makin kuat. Tetapi, hakikatnya, UMNO semakin lemah dan gering – terbaring kaku menunggu masa untuk dikapankan. Talian hayat UMNO adalah orang-orang tua di Saluran 4 dan Saluran 5.

Maaflah, Najib Razak. Realitinya, UMNO hari ini adalah deepshit. Terlintas sahaja nama UMNO, semua akan terbayangkan air kumbahan najis. Hanya mereka yang bertaraf penjilat murahan seperti Farhan Khairuddin sahaja yang sanggup memangkah UMNO. Kita biarkan saja orang sebegitu dengan UMNO.

Apakah mereka ini semua memang bengap sehinggakan tidak mampu berfikir waras lagi, sehinggakan dengan segala kebodohan yang mereka papar melalui suara-suara Ahmad Maslan, Rahman Dahlan, mereka masih merasa optimis dengan undi anak muda yang jangkauan maklumatnya selaju garis masa Twitter?

Sah. Memang sah UMNO sudah sasau, tidak waras. Dalam pada iklim sebegini rupa, mereka masih boleh bermimpikan undi anak muda. Kalau bodoh sahaja masih boleh diterima. Yang memeranjatkan, mereka ini semua tidak tahu malu langsung. Apakah mereka ingat dengan umpan BR1M, anak muda akan mengundi mereka?

Berapa tebal muka tembok mereka untuk mengungkap kata-kata optimistik begitu? Dengan segala kesengsaraan yang Najib Razak bawakan pada hari ini, dan memalukan Malaysia sehingga ke taraf begini rupa, dia masih boleh bermimpi di siang bolong, meminta anak muda menyokong cita-cita pelahapnya?

Oh tuhan, Najib Razak dan UMNO ini sudah berapa petala langit makam mereka di sisi Engkau?