Skip to main content

Posts

Showing posts from January, 2011

Sesungguhnya Jalan Ini

“Dalam meneruskan perjalanan hidup ini, ALLAH hadiahkan sebuah perjuangan yang kadang kala menggoda iman kita untuk terus teguh berdiri, kadang kala mendapat sahabat yang tidak sehaluan, kadang kala menggamit kemanisan, kadang kala tertelan kepahitan kegagalan, kadang kala sakit yang mendatang. Namun, itulah hakikat yang harus dihadapi. Kita tidak boleh selamanya berada dalam keadaan selesa.” Tuhan yang Esa berfirman,
“Dan boleh jadi kamu tidak menyenangi sesuatu, padahal itu baik padamu. Tetapi boleh jadi kamu menyukai sesuatu, padahal ianya tidak baik bagi mu.” aL-Baqarah: 216 Letakkan lah pengharapan pada PENCIPTA dan bukan pada CIPTAAN!

Hari semalam, genap setahun berlalunya kisah pencabulan hak mahasiswa UKM oleh pihak Hal Ehwal Pelajar (HEP) UKM. Mereka gentar untuk berdepan secara orang dewasa dengan kebangkitan mahasiswa akibat pencabulan dan penyelewengan serius dalam Pilihan Raya Kampus (PRK) sesi 2010 lantas memanggil sepasukan FRU untuk menangkap mahasiswa UKM!

Kami mahas…

Isu Bersalam Dengan Bukan Mahram: UMNO Gagal Membela Islam

Ubah Sekarang, Selamatkan Malaysia!

Mungkin jika kita menghayati betul-betul tagline di atas, maka kita faham apa maksud sebenar tagline tersebut. Keberadaan situasi sekarang di Malaysia menampakkan betapa mereka yang memimpin Malaysia sekarang sudah tidak mampu berbuat apa-apa lagi untuk mengubah negara ini ke arah yang lebih baik.

Jadi apa lagi, jom kita UBAH SEKARANG!

Tenang, sebuah tanah yang menyaksikan ALLAH melondeh topeng pemuka-pemuka munafik di Malaysia dengan begitu tenang. Ya, isu bersalam dengan bukan mahram ternyata menjadi bukti kukuh bahawa UMNO sudah tidak layak lagi untuk terus menanggung beban kepimpinan negara pada masa ini. Bahkan mungkin untuk selama-lamanya selagi dasar mereka masih memuja berhala sekularisme.

UMNO tersepit di antara dua persimpangan. Selama ini, mereka mampu berselindung dan menyembunyikan pembohongan mereka. Tetapi, kali ini isu bersalam benar-benar berjaya melondeh kemunafikan mereka. Keras?

Fikirkanlah kata-kata ini.

Bagi saya, Barisan Nasio…

Kisah Malam Tahun Baru 2011

Malam semalam, mungkin perlu disebut dengan istilah malam tahun baru 2011 aku dan beberapa orang rakan telah berjaya melalui sebuah jalan kehidupan yang amat janggal dan asing sepanjang kamus hidup ini.

Mengikuti rombongan XPDC dakwah yang dianjurkan oleh badan-badan kerajaan dan bukan kerajaan semata-mata mahu belajar melihat dan menyentuh masyarakat luar ternyata memberi seribu satu makna dalam hidup diri hambar yang serba kerdil.

Banyak peristiwa, banyak ragam yang berlaku. Rupanya inilah kisah malam tahun baru, mungkin begini saban tahun gamaknya. Ada yang serius, benar-benar serius dan ada juga yang boleh dilabelkan sebagai tidak masuk akal yang waras.

Di satu sudut Metro Point Kajang, kelihatan 2 orang pengawal keselamatan berbangsa India dimarahi oleh beberapa orang remaja Melayu yang mabuk meneguk air kencing syaitan. Puas memarahi kedua pengawal itu, mereka pun terus menghiburkan nafsu mereka dengan pelbagai aksi lain lagi. Hancur hati melihat rakan sebangsa menjadi sedemikia…