Monday, January 31, 2011

Sesungguhnya Jalan Ini

“Dalam meneruskan perjalanan hidup ini, ALLAH hadiahkan sebuah perjuangan yang kadang kala menggoda iman kita untuk terus teguh berdiri, kadang kala mendapat sahabat yang tidak sehaluan, kadang kala menggamit kemanisan, kadang kala tertelan kepahitan kegagalan, kadang kala sakit yang mendatang. Namun, itulah hakikat yang harus dihadapi. Kita tidak boleh selamanya berada dalam keadaan selesa.”
Tuhan yang Esa berfirman,
“Dan boleh jadi kamu tidak menyenangi sesuatu, padahal itu baik padamu. Tetapi boleh jadi kamu menyukai sesuatu, padahal ianya tidak baik bagi mu.”
aL-Baqarah: 216
Letakkan lah pengharapan pada PENCIPTA dan bukan pada CIPTAAN!

Hari semalam, genap setahun berlalunya kisah pencabulan hak mahasiswa UKM oleh pihak Hal Ehwal Pelajar (HEP) UKM. Mereka gentar untuk berdepan secara orang dewasa dengan kebangkitan mahasiswa akibat pencabulan dan penyelewengan serius dalam Pilihan Raya Kampus (PRK) sesi 2010 lantas memanggil sepasukan FRU untuk menangkap mahasiswa UKM!

Kami mahasiswa UKM!

HEP memanggil FRU untuk menangkap Mahasiswa UKM di perkarangan Masjid Universiti, UKM yang berhimpun untuk menyatakan bantahan terhadap pencabulan tersebut.

Lagak HEP umpama mahasiswa UKM adalah pengganas yang berbahaya.

Pengecut!










Gambar dan video di atas menjadi bukti.

Bukti betapa pengecutnya pentadbiran UKM berdepan dengan mahasiswa UKM sendiri.

Tidak sabar menantikan lawak pada tahun ini. Apakah skrip yang sama akan mereka gunakan untuk memperbodoh kan mahasiswa UKM?

Nantikan. Benarlah, sesungguhnya jalan ini tidak mudah.