Monday, September 6, 2010

Usrah D’One Steak

Syukur Alhamdulillah kerana pada malam 27 Ramadhan,segalanya menjadi manis buatku. Petang, sahabat dari Mesir yang sedang menjalankan attachment di Hospital Pakar Kampung Baru, Kuala Lumpur datang melawat serta tidur di bilikku. Hamzah yang datang dengan sarat ilmu perubatan di dada maka keluarlah segala mak nenek term medic yang tak pernah aku belajar ketika berborak.

Haru jadinya…

Malam 27 Ramadan selepas solat Isyak dan Terawih di Surau An-Nur, Bangi Abang Idris mengajak aku keluar makan dengannya di Kuala Lumpur. Gila jauh semata-mata nak makan malam. Maka aku pun pergilah memenuhi jemputan itu walaupun terpaksa meninggalkan 2 orang sahabat aku di bilik sekejap.

Namun, akibat sudah terlalu lewat kira-kira jam sudah menunjukkan angka 12 maka kami memilih untuk makan di sekitar Bangi sahaja. Pun boleh asalkan orang belanja, betul tak?

27 Ramadhan mesti makan western, kata Abang Idris. Jadinya aku, Azan dan Abang Idris terus keluar mencari restoran Western yang dimaksudkan itu. OK, jumpa D’One Steak Restaurant. Nampak OK dan agak koboi hiasan restorannya. Sesuai dengan jiwa dan berhentilah kami di situ.

Anyway, terima kasih Azan pasal belanja makan tadi. At least boleh la budak kampung ni merasa makanan mahal.




Untuk informasi, D’One Steak Restaurant ini baru sahaja di buka di Bandar Baru Bangi, Seksyen 6 dan kedudukannya agak strategik di tengah-tengah komplek perniagaan Seksyen 6 itu. Bertemakan Western Food maka segala menu semuanya daripada pilihan tema yang sama dan harganya pun memang berpatutan sesuai dengan rasa dan kualiti hidangan mereka.

Makanan mereka OK. Service pun OK. Suasana, yup pun OK. Sesuai jika mahu bawa keluarga untuk makan malam hujung minggu. Aku cadangkan ambil mix lamb chop sizzling. Rasanya tiada dalam menu, tapi boleh request untuk mereka buat sizzling.

CUBALAH!

OK lah, itu je kot info aku boleh kongsi pasal restoran ini. Nak tau lebih lanjut, sila-silalah menjenguk ke sana dengan persediaan beberapa keping not-not berwarna hijau kalau nak makan banyak. Normal kan untuk restoran Western?

Huhu, balik bilik semua teman sebilikku sudah dibuai mimpi. Aku pun terus mengadap laptop.