Thursday, September 23, 2010

Berehatlah Adikku Syafiah Humaira!

Bersyukur sangat-sangat kepada ALLAH SWT kerana Dia telah memakbulkan doa seluruh rakyat Malaysia agar manusia kejam yang telah membunuh Adik Syafiah Humaira mendapat balasan yang setimpal dengan perbuatan kejamnya itu.

Ingat lagi tak tulisan aku tentang peristiwa tragis ini sekitar bulan Februari kira-kira 7 bulan yang lepas dalam artikel yang bertajuk tika ini aku mahu mencurahkan isi hatiku yang bertujuan untuk berkongsi rasa sedih aku dengan nasib yang menimpa si adik yang begitu mentah dengan kehidupan dunia ini.

Berehatlah Adikku Syafiah Humaira!

Semalam, si durjana yang telah menamatkan jiwa suci Syafiah Humaira telah dikenakan hukuman mati oleh Mahkamah Tinggi Shah Alam.

Meskipun aku tidak pasti sama ada hukuman itu setimpal atau tidak dengan perbuatan kejamnya itu, tetapi sekurang-kurangnya adik Syafiah Humaira telah mendapat pembelaan dan keadilan pada mata dan jiwa rakyat Malaysia yang benci kan kekejaman dan penganiayaan.

Adik kecil ini pasti tidak menangis lagi merengek kesakitan akibat dipukul dan dia juga pasti tidak lagi ketakutan bila melihat si durjana melewati rumahnya. Pastinya si adik kecil ini sudah lena tidur daripada gangguan manusia berhati iblis.

Kerana dia pastinya berada di syurga yang nan luas nikmatnya. Sudah tentu si kecil ini senang lenang di kelilingi kemewahan kesenangan. Jauh lebih baik dan nikmat daripada kehidupan dunia yang penuh kejam ini. Tenanglah dikau di sana wahai adik ku Syafiah Humaira…

Aku tak mahu memberi respons tentang keredaan ibu si kecil ini terhadap perbuatan si durjana itu kepada anaknya. Bagi ku, cukuplah adik Syafiah Humaira merasa derita yang tak tertanggung itu seorang diri selama ini.

Biarlah cakap-cakap itu terus menjadi cakap-cakap kerana aku cuma seorang insan yang bukan berada dalam gelanggang mereka itu.

Sesungguhnya ALLAH itu Maha Mengetahui lagi Maha Adil….