Sunday, July 11, 2010

Selamat Datang Semester Baru!


Semalam aku pergi daftar masuk Kolej Pendeta Za’ba UKM setelah cinta suciku ditolak mentah-mentah oleh Kolej Burhanuddin Helmi UKM. Terima kasih Abang Harith kerana tolong angkut barang ke kolej Za'ba.

Dan aku mula memikirkan jadual kuliah yang memenatkan. Tutorial dan assignment yang mula bertandang. Exam sheet yang mula berselerak. Juga terfikirkan siri-siri makmal. Buku rujukan yang bertimbun-timbun atas meja.

Terbayang-bayang pigeon para pensyarah untuk submit assignment.

Tapi aku tak nak negative thinking. Insya-Allah aku nak buat lagi baik semester ini. Aku mahu ucapkan selamat datang kepada semua CABARAN yang bakal aku hadapi semester ini. Sungguh, aku tak punya apa-apa kekuatan bila memikirkan apa yang akan terjadi selepas ini.

Terfikir nak sambung Kelas Bahasa Mandarin setelah tergendala semester lepas gara-gara jadual yang padat.