Tuesday, April 27, 2010

Ibrahim Ali, Rasisme dan PERKASA

Semakin hari semakin melampau puak PERKASA ini. Makin di biar makin dibuat-buat penyakit gila meroyan mereka ini. Senang-senang ketua mereka keluarkan kenyataan BODOH macam tak pernah belajar sejarah. Dia ingat Malaysia ni milik ketuanan KATAK kot.

Terjelir-jelir lidah membebel pasal demokrasi dan perlembagaan. Entah lulusan universiti mana dia ini. Dasar KATAK cium keris memang tak sedar diri.

Hmmm, aku tak tau apa nasib Malaysia kalau ketuanan KATAK ini terus dibiarkan bernafas. Kesian pada generasi mendatang. Malang betul suasana POLITIK kini yang berjaya melahirkan jaguh KATAK yang habuk pun tarak. Entah apa la yang KATAK ni tak puas hati. Cubalah jangan jadi mangkuk sangat.

“Amat wajar kerajaan tangguh dulu apa jua peruntukan dan kelulusan kepada masyarakat kaum Cina, terutama desakan-desakan MCA dan Gerakan kerana jelas masyarakat Cina di Hulu Selangor serta India tidak menyokong BN. Mereka langsung tidak hargai apa yang diberi oleh kerajaan BN walaupun kerajaan BN terpaksa mengguris hati orang Melayu dan Bumiputera,” ujar Ibrahim yang juga Ahli Parlimen Bebas Pasir Mas mengulas keputusan malam tadi yang memihak BN tetapi majoriti cuma 1,725 undi

KATAK oh KATAK, kau ingat BN ke yang bagi makan pada semua rakyat selama ini?

Peduli la mereka nak pangkah siapa. Kalau macam tu, baik tak payah ada pilihan raya. Mungkin itu kot KATAK ni harap. Memerintah selama-Lamanya sambil MEROMPAK harta RAKYAT selama-lamanya.

Baik katak ni hidup zaman Diktator Nazi atau Napoleon atau tinggal di negara KOMUNIS. Lagi senang tak payah susah-susah amaran 48 jam sana-sini. Memang dasar CERDIK tak boleh pakai, BODOH bertalu-talu.

Ini kalau MCA, MIC, GERAKAN cakap rasis mula lah KATAK gemuk ni mengamuk. Mulalah amaran 48 jam kalau tak akan diambil tindakan. Last-last bagi BUKU PERLEMBAGAAN suruh baca agar “reti” sikit sal perlembagaan.

Bunyi cam GURUH tapi PENGECUT nak mampus. Hidup menyusahkan negara je. Ini bukannya PERKASA, tapi PERKOSA. Habis nak memperkosa kan segala benda. Katak-katak ni elok bagi tahanan moral selama setahun kasi brainwash pasal PERLEMBAGAAN cukup-cukup.

Biar reti kalau nak buat kenyataan tu tolong tengok dulu IC sama ada warga negara Malaysia atau tak. Aku nak tengok je sampai bila PERKOSA ni bertahan. Orang lain demo pasal Tony Blair, dia sibuk-sibuk tumpang popular. Orang dah lama demo bantah ISA, baru dia terhegeh-hegeh nak hantar memorandum.

Isu kalimah ALLAH pula bukan main lagi bertakbir sana-sini, tapi cam hampeh. Entah FAHAM ke tidak apa yang mereka tempikan itu, tak tahu la.

Kalau aku berada di kerusi MCA or MIC or GERAKAN, dah lama aku saman KATAK gemuk ini. ISLAM konon, cuba tanya tentang usul fiqah tengok boleh jawab ke tak.

Dan ini komen sahabat aku, Aniq pasal kenyataan katak ni,

“Ata… in d issue of ibrahim ali.. i noe dat ppl do acts based on reasons… 4 me.. as long as PAS did not counter or blame wut KATAK said.. i think there must b a hidden agenda dat ibrahim ali wants 2 fulfill despite PERKASA.. n.. based on wut u quote he said.. it clearly shows a few things :
  1. d absurd coalition in BN 4 which najib hv been denyin throughout d campaign..
  2. d double standards dat UMNO hv been practising 4 many year.. especially 4 voters dat didnt vote 4 them..
  3. d enormous amount of ‘investment’ BN hv by dividin them based on races which clearly shows how devide n conquer really work in BN..”

Bagai meludah ke langit, akhirnya hidung ku yang besar juga terkena air liur sendiri. Memang tak boleh pakai golongan ketuanan KATAK cium keris ini.

Mungkin betul teori KONSPIRASI yang di fikir-fikirkan iaitu katak-katak ini sengaja melakukan ini semua semata-mata menaikkan semangat PERKAUMAN di negara tercinta ini lalu memungkinkan Peristiwa 13 Mei berulang.

Lalu jika terjadinya dan TERMAKBULNYA cita-cita dan harapan KATAK-KATAK ini yang didalangi oleh mereka yang tak berhati perut yang sanggup menjual negara kepada Yahudi, maka saat itu negara akan diperintah secara TENTERA di mana mereka yang menguasai tentera boleh melakukan sewenang-wenangnya tanpa ada peraturan lain yang lebih tinggi.

Lalu secara automatik PILIHAN RAYA tak perlu dijalankan jadi tiadalah pesta demokrasi RAKYAT memilih PEMIMPIN langsung ini menjadikan mereka yang JAHAT ini terus berkuasa tanpa sekatan.

Tambah-tambah jika mereka berjaya merealisasikan perkara ini sebelum PRU ke-13 nanti. Sama-samalah kita mendoakan agar ALLAH memberi petunjuk kepada mereka yang TIDAK BERHATI PERUT ini dan menggagalkan cita-cita jahat lagi zalim ini.

Ingatlah, kita berasal dari bapak yang sama, ibu yang sama. Cuma ditakdirkan kita lahir pada warna kulit yang berbeza.

Cuba bayangkan jika kita ALLAH takdirkan lahir menjadi CINA atau INDIA atau lain-lainnya apakah perasaan kita jika ada pemimpin Melayu (baca: PERKASA DAN UMNO) yang “mengaku” ISLAM mengeluarkan kenyataan sebegini.

Cuba kita bayangkan jika ALLAH mentakdirkan Ibrahim Ali ini lahir sebagai Cina, agak-agaknya adakah dia sanggup mendengar kenyataan semacam itu?

Bumi Malaysia ini adalah milik kita bangsa Malaysia. Milik kita sebagai MANUSIA. Milik kita sebagai KHALIFAH yang ditaklifkan.

Tulisan aku ini tidak bermaksud aku menafikan Hak Keistimewaan Orang Melayu yang berkali-kali diperjuangkan oleh PERKASA ini tapi ingatlah perlembagaan itu langsung tidak menafikan HAK-HAK mereka yang berlainan warna kulit dengan kita.

Di manakah letaknya PERLEMBAGAAN MALAYSIA berbanding suruhan dan ajaran ALLAH SWT?

Jika pemimpin Melayu yang mengaku ISLAM sanggup mengetepikan ajaran Al-Quran dan Sunnah, maka apakah salah jika kita menolak ajaran PERLEMBAGAAN. Lagi-lagi ajaran perlembagaan versi PERKOSA KATAK GEMUK.

Ya, aku akan terus mempertahankan Artikel 15 Perlembagaan Malaysia tapi aku sesekali tidak akan melakukan perkara yang mencabul hak-hak dan tanggungjawab sosial aku sebagai orang ISLAM terhadap mereka yang bukan MELAYU.

Ke manalah suara mu itu akan dinilai wahai KATAK sekalian. Aku pun sangsi dengan niat sebenar KATAK-KATAK ini.

Insaflah sebelum ajal menjemput mu wahai KATA-KATAK dan mereka yang menjadi dalang pada semua permainan ini.

Insaflah betapa tinggi mana pun kita, pasti dan pasti kita akan sama-sama berbogel di depan ALLAH azza wajalla…

Insaflah betapa ALLAH berfirman di dalam surah al-Hujurat,

“Wahai umat manusia! Sesungguhnya Kami telah menciptakan kamu dari lelaki dan perempuan, dan Kami telah menjadikan kamu berbagai bangsa dan bersuku puak, supaya kamu berkenal-kenalan (dan beramah mesra antara satu dengan yang lain). Sesungguhnya semulia-mulia kamu di sisi Allah ialah orang yang lebih takwanya di antara kamu, (bukan yang lebih keturunan atau bangsanya). Sesungguhnya Allah Maha Mengetahui, lagi Maha Mendalam Pengetahuannya (akan keadaan dan amalan kamu)” 
al-Hujurat: 13

Insaflah….