Monday, April 26, 2010

Dasar Rakus & Rompak UMNO-APCO Membuahkan Hasil

Lewat malam semalam aku membuka laptop ini untuk mengetahui keputusan terkini PRK Hulu Selangor dengan harapan menggunung agar kemenangan RAKYAT bakal tercipta di daerah FELDA itu. Namun setelah membuka portal berita, aku tersentak di depan laptop seketika membaca keputusan yang tak sepatutnya keluar di screen laptop itu.

Lalu, fikiran ku mula berputar mengimbau kesungguhan para petugas RAKYAT di Hulu Selangor selama 2 minggu nyata tidak membawa impak yang besar. Ternyata penangan gulungan not-not kertas berwarna merah biru itu lebih menarik perhatian mereka para pengundi.

Biarlah, jika itu keputusan mereka…

Namun UMNO-APCO nyata tidak pernah bertaubat dari melakukan JENAYAH pilihan raya ini. Makin menjadi-jadi perangai Yahudi itu. Entah, syaitan mana yang merasuk UMNO-APCO itu. Biarpun menang kali ini, kita golongan RAKYAT sedar pasti menunggu bilakah UMNO-APCO yang dinakhoda oleh Big Mama ini akan melunaskan hutang RM150 juta yang ditabur semasa kempen kepada rakyat Hulu Selangor.

Aku nak tengok adakah SRJK(Cina) yang dijanjikan RM3 juta mendapat habuannya pada kali ini atau hanya sekadar mainan BIBIR sahaja. Aku pun nak tengok adakah semua penduduk FELDA di Hulu Selangor akan mendapat tanah dan geran yang sempurna sebagaimana yang dijanjikan itu.

Kalau tak tunaikan, aku terus akan cakap inilah MUNAFIQ terbesar di Malaysia. Orang macam ini tak perlu diberi tempat dalam masyarakat. Lebih elok kalau campak ke laut je kasi ikan makan.

Kata Muhyiddin Yassin, “Kali ini kita berhadapan dengan UPHILL BATTLE.”

Tengok dari gaya cakap cam BN ni tak pernah main “baik” dalam PRK. Kemang dasar UMNO-APCO yang cakap dia sudah macam Yahudi laknatullah. Aku nak tengok sama ada Kamal+Alan+Nathan masih lagi sanggup berjoging di depan rumahnya tiap-tiap hari kemudian siram pokok bunga mak cik di sebelah rumah kemudian pergi tolong tebar roti canai di warung depan rumahnya kemudian buat pengamatan yang Maha Tajam tentang pembangunan rumah dan bangunan terbiar di tepi jalan menghala ke Genting Highland 2 kemudian memastikan semua janji BN kali ini tertunai.

Kalau time pilihan raya projek menurap jalan raya rancak sangat berjalan, aku harap hari ini kerja-kerja itu masih lagi berjalan agar ia tak jadi mi segera jah. Kesian pada orang-orang tua yang tinggal di FELDA. Di tipu memanjang.

Buat mereka yang TEWAS semalam, sebenarnya mereka langsung tak tewas pada jiwa-jiwa RAKYAT yang merdeka. Tunggulah kebangkitan para REVOLUSIONER yang lahir akibat jerit perih PRK kali ini. Kalah sudah biasa buat RAKYAT, cuma kemenangan itu jadi bonus.

RAKYAT berhadapan dengan gerombolan yang rakus merompak hak RAKYAT lalu menaburkan not-not kertas sebagai galang ganti. Sudah tentu umpama kita bermain di sebuah padang bola yang tidak rata. Berlubang sana sini, berbonggol-bonggol.

Pengadil itu bapa dia, penjaga garisan itu bapa saudara dia, bola itu dia yang punya, stadium pun milik datuk angkat dia, penyokong semua anak beranak dia, kemudian pihak lawan asyik di layang kad merah tanpa sebab. Confirm, sampai kiamat tak kan menang.

Dengan harapan RAKYAT makin menggunung, marilah kita sama-sama menongkah arus KERAKUSAN ini demi menyaksikan sebuah perubahan yang bakal dinikmati oleh anak cucu akan datang langsung menutup mulut-mulut mereka daripada menyumpah seranah akan kegagalan datuk nenek mereka melakukan perubahan untuk menjamin mereka dapat bernafas dalam sebuah kelompok komuniti yang SUCI citra demokrasinya, mapan eko-politiknya.

RAKYAT makin sedar dan pastinya kami golongan MAHASISWA akan terus bersepadu tenaga memastikan cita-cita RAKYAT ini tercapai. Tewas sebuah pertarungan, kita akan menang sebuah PEPERANGAN.

Insya ALLAH…